Dierenarts Dierenkriek | Standerdmolen 16a 3995 AA HOUTEN | info@dierenkriek.nl | Openingstijden

Blog

Wat zijn onze dagelijkse bezigheden in en rondom Dierenkriek?
Het werken met dieren is zo bijzonder, liefdevol,
leuk en soms verdrietig, dat wij graag onze ervaringen met u willen delen.

Zalfje voor oormijt - januari 2016

Ik en mijn collega zijn druk in gesprek over een bestelling als een onbekende meneer naar onze balie komt. Hij vertelt dat hij 3 jaar geleden een oorzalf heeft gekregen van zijn dierenarts, dat zijn hond van de oormijten moest verhelpen. Graag wil hij deze zalf nu weer opnieuw aanschaffen.

Ik vertel meneer dat ik deze zalf helaas niet zomaar via de balie mag verkopen, zonder dat wij de hond hebben gezien. Meneer lijkt een beetje gepikeerd en vraagt ons waarom dat niet kan. Zijn vorige dierenarts heeft dat tenslotte ook zo gedaan. Met een mooi voorbeeld (een plastic oormodel) laat ik hem zien dat een vies oor verschillende oorzaken kan hebben. Als u een verkeerde zalf in een oor stopt dat ontstoken blijkt te zijn, dan heeft u een enorm groot probleem. Dat gaat namelijk niet goed. Meneer vertrekt zonder verder nog antwoord te geven.

Een klein half uurtje later staat meneer plotseling weer voor de balie. "Ik heb mijn hond bij me!" roept hij. Ik kijk hem verbaasd aan en sta even perplex. "Maar meneer... daar moet u wel even een afspraak voor maken! De dierenarts is aan het opereren, zij is nu niet in de gelegenheid om naar uw hond te kijken." Weer vertrekt meneer zonder verder nog antwoord te geven.

Ik kijk mijn collega aan en vraag haar: "Ben ik zo onduidelijk vandaag?"